lördag 22 november 2008

Taklagsfest


Taket på vårt nya kontor läcker - så nu har vi ett gäng som lägger plast under och gräs över och däröver ett tunt stålnät för att inte babianer skall kunna förstöra taket. Denna typ av tak kallas ¨Gras thatched roof¨ och är mycket vackert. Alla husen här på berget har den här typen av tak. Jag har visserligen inte sett några babianer här på berget men det finns massor i närheten. Vi har just fått upp en massa hyllor i källaren och håller nu på och plockar in allt vin i vinkällaren. Vi hittade 4 flaskor glögg - vilket kommer väl till pass i jul. Blir de klara idag skall Kjell o jag ha en privat liten taklagsfest - men jag tror de behöver morgondagen på sig. Två jobbar på taket och en kille kastar upp gräskärvar till dem. Det ser häftigt ut och går med en väldig fart. Idag lördag slutar alla 12.00 - så det är bara gräskillarna som är kvar här. Vi skall äta kyckling idag vilket skall bli gott bland allt vilt. Alla anställda som bor i hus som Leif byggt i närheten har kycklingar som springer rätt vilt. Kanske bör man därför också kalla kyckling här i Afrika för vilt-stek. Hundarna älskar Kjell och jag kallar honom för Dr Doolittle - ni vet han som var djurens vän. Dom följer honom vart han går. Jag lyckades faktiskt få in en bild - skam den som ger sig.
Kjellotina

Inga kommentarer: