onsdag 19 november 2008

Mirakelvalpen Shangamira


Shangamira återfunnen helt oskadd. Efter 2 och ett halvt dygn i bushen alldeles ensam - såg Lucas och Louis honom komma in genom grinden nere vid verkstan. De hade problem med att fånga in honom, han var rädd - men till slut lyckades de. Lucas ringde när vi var på väg till Polokwane i bil. Vi fick ett veritabelt glädjeutbrott i bilen och resan gick så mycket lättare. Vi har gått skallgång, Kjell har letat och teorierna har varit många. När vi kom tillbaka var vi nyfikna på hur han skulle reagera på oss. Han blev jätteglad - helt salig när vi kom. Glädjen var ömsesidig. Inatt sov han i vårt rum - som en stock hela natten. Han kan inte komma ut paa natten och han verkade lugn och trygg. Han kommer att sova hos oss hädanefter. Alla trodde att Shangamira var död. Jag drömde natten innan han kom tillbaka att jag var i Sverige och det kom en hund och hälsade på i Hälsingland o min syster Liliane frågade, vad är det för hund? Jag svarade, han kommer från Afrika. Shangamira, vår fina lilla valp - välkommen tillbaka - vi kommer att vaka över dig mer än någonsin.
Vi hörs!
kjellotina

1 kommentar:

Unknown sa...

hej på er.
Alla gläds för att hunden är återfunnen. Själv hade jag inte läst bloggen på några dagar så när Helena ÄLK kom och sa att valpen är återfunnen visste jag inget!
Håll i båda era hundar.
Karin