måndag 9 mars 2009

Välkommen - Nya gäster


Det är alltid lite pirrigt när det är nya gäster på väg. Särskilt idag när min syster Liliane kommer hit med några vänner. Det skall bli underbart att träffa henne igen. Vi sågs sist i augusti. När Jane städade i stora huset idag och flyttade en möbel så låg det en skorpion under som var stor som en liten kräfta. Hon skrek och Kjell hämtade en machete och delade den elegant mitt itu. Det var den största skorpion vi sett hittills. Det märks att det börjar bli höst för det ljusnar senare - inte förrän 05.30. Tidigare var det ljust redan omkring klockan 04.00. Det är också lite svalare på morgonen och kvällen mellan 20 - 25 grader. Ni börjar gå mot vår och vi mot vinter - det skall bli intressant att se hur kallt det blir i juli. Bara att skriva det låter som upp och ned vända världen, fast å andra sidan kan det vara ganska svalt i juli i Sverige ibland. För några dagar sedan lagade Jane "Mopane-maskar" eftersom de blivit tillräckligt feta och mogna - dom är gröna och lila och ser riktigt färgglada ut innan de lägger dem i vatten och kokar dem. Därefter stekte hon dem och undrade om vi ville smaka. Vi avstod med glädje och jag tvättade stekpannan extra noga när jag skulle använda den, inget maskande här inte.
Jag gillar elefanter bättre än maskar att titta på och lägger därför in en elefantbild igen.Nu har jag försökt få in den här texten en bra stund. Det är bara att konstatera - min dator förstår mig inte.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Kjell och Tina!
Ja ni ska få vinter och vi har en vinter som aldrig vill ta slut. Just nu snöslaskar det men är väl en grad minus. Speciellt till Kjell från Olle att Sirius går från klarhet till klarhet spelar semi det står 1-1 i matcher mot Edsbyn. Kontoret är nu med i tappa.se en tävling i att gå med stegräknare. Kjell, vi har fått "riktiga" stegräknare, det du i stället för stavar på ett papper!
Karin och Olle/VFK