fredag 1 maj 2009

Rik som ett troll!


Vet inte vad som hände men rubriken publicerades av någon anledning innan jag hann skriva så jag startar igen. Igår var vi i Musina på Crooks Corner - och köpte ammunition och rengöringsmedel för vapen. Kjell frågade varför det heter Crooks Corner och fick en intressant historia till livs som han kommer att publicera här på nätet inom kort. Vi åkte också med Trust till Zimbabwe-gränsen för att förnya hennes arbetstillstånd och uppehållstillstånd. Eftersom hennes visa först går ut den 10 maj kunde man inte förnya det nu enligt Trust som gick över gränsen till Zimbabwe för att göra det. Det skulle betyda att hon under några dagar hade två visa. Man kunde alltså inte makulera det gamla och ge henne ett nytt. Sådan är den byråkratin i Zimbabwe. Vi kunde alltså inte förnya hennes arbetstillstånd på den sydafrikanska sidan heller - det måste göras i samband med att hon får ett nytt visa. Musina är verkligen en stad med massor av människor, bilar och annat och det är svårt att komma fram både per apostlahästar och per fordon. Vi åkte klockan 06.00 på morgonen och kom hem klockan 15.00. Rubriken syftar på bilden - jag är ägare av en sedel
på 100 billioner dollar. Inte dåligt - Alla ekonomiska problem är ur världen och jag kan leva på detta till jag dör. Om det vore så väl men det är en sedel från Zimbabwe och den är inte värd papperet den är tryckt på. Jag köpte den för 10 Rand av en kille från Zimbabwe - han gjorde en bra affär och jag fick ett minne från inflationens högborg.

Inga kommentarer: