lördag 25 oktober 2008

Vilket klipp !


Kjell kaende sig laanghaarig och eftersom vi aendaa skulle in till Alldays tyckte han att det var en god ide' att klippa sig i ett litet plaatskjul oeppet mot gatan som en svart kille har. Ett bilbatteri fick fungera som elleverantoer och en bilbackspegel foer kunden att kunna beskaada maesterverket. Frisoeren hade oeverhuvudtaget ingen sax utan bara en apparat som man egentligen snaggar med. Kjell satte sig tillraetta och blev klippt med maskinen och det blev mer aen lovligt ojaemnt. Totalt avskalat paa vissa staellen och lite laengre haer och var. Maanga svarta som passerade log och tyckte det var kul att en vit kille satt daer o blev klippt. Fraagan aer om denne klippare oeverhuvud taget hade naagon frisoer utbilning. Priset var daeremot ett klipp: Rand 20 omkring 17.50 Skr. Naer vi kom hem tog jag fram saxen och gjorde mitt baesta foer att jaemna till frisyren om man nu kan kalla det frisyr. Saa nu aer han baade klippt och skuren. Det var i alla fall en haeftig upplevelse tyckte Kjell och jag maaste nog haalla med men aer glad att jag klippte mig i Polekwane och inte i Alldays. Paa vaagen hem saag vi en hel hord med gnu som sprang oever vaegen inne paa ranchen. Det aer mulet idag och regnet haenger i luften men har svaart att komma till skott. Kjell foersvann precis naer jag fotade - kanske aer han inte haagad att visa sig paa bild Det saegs foerresten om Alldays att orten faatt sitt namn av en invaanare som alltid tog sig ett rus paa eftermiddagen och vaknade foerst naesta morgon. Han trodde daerfoer att livet bara bestod av dagar - Alldays.
Vi skriver igen

Inga kommentarer: