torsdag 23 oktober 2008

Ett doedligt dopp foer en antilop


Naer vi var paa Somerville foer naagra dagar sedan fick vi hoera att en gravid Kudu kommit innanfoer grindarna och lyckats ramla i poolen mitt i natten naer det var moerkt. Hon kom inte upp och eftersom ingen bor i huset laengre saa hittade man henne foerst tidigt paa morgonen. Kjell o jag taenkte paa hennes chock och doedskamp naer hon inte kom upp. Folk haer aer krassare aen saa och tyckte att det var bra att hon legat saa kort tid i poolen foer daa kunde man anvaenda koettet. I gaar naer vi var i Polekwane - en naett resa paa 40 mil tur och retur saa fick vi de foersta regndroppar vi upplevt haer sedan vi kom foer naestan 2 maanader sen. Vi besoekte revisorn, var paa banken och haemtade medicin Jag klippte mig ocksaa kortkort och blaaste haaret och regnet kom precis naer jag kom ut. Men haer i Afrika aer det inte saa viktigt med frisyren blir man inte bloet i haaret av regn saa blir man det av svett. Fick just hoera att den amerikanska damen har skjutit sin elefant. Hon har foersoekt sen foerra loerdagen men har tyckt att tjurarna inte var tillraeckligt stora. Nu hittade de en bjaesse till tjur som fick saetta livet till. Foerhoppningsvis en snabbare doed aen vaar kudu i poolen. Paa tal om elefanter saa har vi faktiskt en paa vaeggen haer som Leif har skjutit.
Vi kommer igen
Kjellotina

Inga kommentarer: