måndag 27 oktober 2008

Regnet kom aldrig - den haer gaangen- tyvaerr


Mulet, lite blaasigt bara 20 grader i naagra dar. Vi trodde paa regn men vi bedrog oss. Idag aer det maandag och 30 grader drygt. Jag har stegat huset fraan koeket som ligger i ena aenden till och med Leif och Mariahs rum i den andra. Jag kom upp i 118 steg vilket betyder omkring 100 meter med mina inte saerskilt laangbenta steg. Det aer alltsaa ganska stort men det finns bara tvaa sovrum Kjells o mitt och Leifs. De andra sovrummen ligger i gaesthusen alldeles bredvid och de aer 5 till antalet, men man kan bo ganska maanga haer foer det finns 3 rum med dubbla sovplatser. Paa maandaagar har vi alltid "styrelsemoete" med Lucas vaar PH, Norman som aer chef foer huset o saa Louis, vaar mekaniker, som ocksaa aer den ende vite anstaellda haer foreutom Kjell o jag foerstaas. Han paapekar alltid att han var en skrivning ifraan ingenjoersexamen - och han aer otroligt maangsidig och duktig. Moetena handlar om: Vad aer paa gaang, hugga traed, reparera bilar, se om vaegar o staket och vad behoever inhandlas.Vem goer vad och saa vidare. Skall vi ha gaester gaar vi igenom det. Just nu skjuter vaar dam sin andra elefant om hon nu lyckas. Det skall tydligen vara dubbel elefant-uppsaettning. En vattenledning sprack idag och Kjell var ute och hjaelpte till att reparera efter baesta foermaaga. Damerna i koeket Flora och Jane aer tvaa bastanta och bestaemda damer-som nog tycker att vi inkraektar paa deras revir lite naer vi lagar mat aat oss. Ibland undrar vi hur maanga laesare vi egentligen har eftersom vi faar saa faa kommentarer till vad vi skriver. Kanske eldar vi foer kraakorna? Det vore kul att veta vilka laesare vi egentligen har. Skicka gaerna en blaenkare paa Tinas privata mailadress som gaar direkt till oss christina.winner@telia.com. Naer jag vandrat omkring 95 steg passerar jag det som finns paa bilden. Notera Gurli vaar fina hund under bordet.
Vi ger inte upp skrivandet aennu
kjellotina

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Kjell och Tina
Ni får inte sluta skriva!
man måste ha en annan adress än kommunens för att kunna lämna en kommentar och jag tror att det är tröskeln, jag har det!
Alla på VFK samt några till läser dagligen eran blogg och det är ett ständigt samtalsämne i vårt "vardagsrum" någon hade uppfattat att det var en elefant som ramlat i polen och det blev ju en del spekulationer kring det! Vi har varit och kört go-cart och det var en härlig fatkänsla. Sirpa kom etta, Roger tvåa och jag kom in som god trea! Det var lätt att bli fartblind, men Sirpa hade en enastående kurvteknik! Annars hade jag -2 grader i morse, löven har fallit och det är grått!
Fortsätt med er blogg hälsar alla på VFK/ Karin

KjelloTina sa...

Tack Karin, vi trodde nog att du skulle svara! Nej som sagt en stor Kudu men det aer en av de stoersta antiloparterna, stor som en aelg ungefaer och vaeger uppat 5-600 kg sisadar....Go cart laater haeftigt, inser att jag missat naagot....I ovrigt gaar det sin gilla gaang, vi ska aaka till Messina i morgon, ca 100 km bort, och besoeka veterinaeren p g a oeronproblem hos vaar kaera Girly d vs hunden. Ha det saa gott o haelsa folket/Kjell