söndag 12 oktober 2008

Vi besteg Face Mountain


Fraan vaart oernnaeste ser vi ett berg som ser ut som ett ansikte i profil. Det aer mycket vackert och en morgon besteg Leif och Mariah, Kjell o jag det berget. En fantastisk upplevelse. Vi hittade laemningar fraan bronsaaldern och kanske aennu tidigare. Smaa skaervor som varit kokkaerl och en boplats omgiven av en stenmur. Vi kaende historiens vingslag skjoelja oever oss med vinden. Vi gick ocksaa ned i grottan som stenarna bildade och daer var det svalt och skoent. Kaenslan av att ingen bestigit detta bergsmassiv paa saekert 1000 aar var maektig.Face Mountain ligger paa Mapungubwe Game Reserve och man kan saega att det aer en signatur foer ranchen. De flesta av vaara gaester besoekte Face Mountain och blev lika beroerda som vi. Idag har vi varit till Kruidfontein och haemtat mat och dryck som blivit kvar och paa vaegen saag vi ett gaeng elefanter. Berget ser inte saa hoegt ut paa bilden men det bildar en maensklig profil som verkar titta ned paa oss naer vi befinner oss i dalen nedanfoer.

Paa aaterhoerande
Kjellotina

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej på er!
Vilka upplevelser ni beskriver!
jag hoppas att Kjell inte nedlägger något villebråd så han måste genomföra vad traditionen bjuder!
här är idag en härlig höstdag med klarblå himmel! Ingrid Nilsson har kommit till vår hjälp på ekonomisidan och i morgon åker Maarit och jag på LSS-dagar i Stockholm. Det är lite olika dimensioner på vara dagar, eller hur, och Kjell! nu är din orkide på väg attt blomma! Sköt om er!
Alla på VFK/Karin

KjelloTina sa...

Hej Karin, skoent att din omsorg om orkiden gav frukt till slut, sjaelv gag jag upp foer flera aar sedan. Nej jakten i sig aer inget som direkt lockar mig aeven om jag varit med ute naagra gaanger. Haerligt att ni har Ingrid paa plats. Jag pratade med dirren haer om dagen o ni verkar ha det koerigt. Sjaelv lever jag livets glada dagar, det aar fortf 30 graden nu och jag kommer direkt fraan poolen. Ha det bra o haelsa alla/Kjell