onsdag 7 januari 2009

Familjen har varit här


Det känns häftigt att kunna visa sina närmaste det som man själv tycker är fint med Mapungubwe . Vi har varit på Safari - sett djur - varit med om ett bröllop. Två svenskar gifte sig här av en afrikansk präst med dansande och sjungande glädjeyttringar. Det var cirka 80 svarta här och alla deltog i bröllopet.Kjell o jag var vittnen och jag fick säga några ord och Kjell spelade gitarr. Det var trummor och musik under hela akten. Levande och kul - inte så högtidligt som ett svenskt bröllop.Vi åkte också till Kapstaden med barn o barnbarn och det blev en höjdare. Leif och Mariah kom idag och Kjell o jag kom tillbaka från Kapstaden i går eftermiddag. Detta blir ett kort inlägg men det kommer mera... Bilden visar braien där vi satt och åt på kvällarna.
Kjellotina

4 kommentarer:

Emi&Erika sa...

Stooort tack för allt!! Det känns fortfarande helt omtumlande!
Kram Erika O Emilia

Unknown sa...

Kul att höra att ni haft det bra.
Maria har ringt och berättat entusiastiskt om alla upplevelser.
Jag ser fram emot fler trevliga inlägg i er blogg.
Kram...göran...liliane hälsar

Monique à Paris sa...

Vad kul att ni är på plats igen. Jag har saknat er! God fortsättning!

Unknown sa...

Hej på er Kjell och Tina!
Vilka upplevelser ni berättar om!
jag hade en tuff jul med pappa som inneboende och barn och barnbarnså det gick för runt! Sedan packade jag och firade nyår i San Augustin där jag vilade upp mig! Så jag har oxå sett solen!
Kram på er!
Karin VFK